Sezam

Nasiona sezamu dostarczają cennych składników odżywczych – m.in. wapnia, magnezu i żelaza. Są też źródłem fitosteroli, które wywierają pozytywny wpływ na nasz organizm. Są to substancje, które mają budowę podobną do cholesterolu. Zmniejszają ryzyko miażdżycy i zawału, a nawet chronią przed niektórymi nowotworami.

4 łyżki sezamu dostarczają ok. 200kcal, 15g tłuszczu i 9g węglowodanów.

Sezam możemy wykorzystać na wiele sposobów. Bardzo popularna jest pasta tahini, używana jako baza do różnych sosów lub past. Z sezamu wytwarza się również chałwę.

My używamy sezamu głównie do obtaczania uramaków, ale również jako dekoracja do zestawów sushi.

KREWETKI

Te skorupiaki to najpopularniejsze owoce morza na świecie. Możemy je znaleźć w zasadzie we wszystkich morzach i oceanach oprócz rejonów Antarktydy. Nawet w naszym Bałtyku występują krewetki,jednak są one na tyle małe, że służą jedynie jako przynęta.

Co dobrego dla naszego organizmu znajdziemy w krewetkach? Wielonasycone kwasy tłuszczowe, które korzystnie wpływają na układ sercowo- naczyniowy. Cholesterol z dużą zawartością kwasów Omega-3, wiele witamin i minerałów (witaminy B12, B6, niacyny, witamina E, selen).100 g krewetek dostarcza prawie 14 g pełnowartościowego białka, dlatego też z powodzeniem mogą być spożywane jako zamiennik mięsa czerwonego oraz drobiowego.

W naszym menu krewetki najczęściej wkręcane są do rolek w formie smażonej z tempury. Pięknie wyglądają też na nigiri.

Macie jakieś ulubione przepisy z krewetkami? A może posiadacie jakieś ciekawe propozycje, które mogą wzbogacić nasze menu?

Ryż do sushi 🍚🍙

Czy wiecie że ryż który dajemy do sushi, to nie taki zwykły ryż? Jest mnóstwo odmian ryżu i nie powiemy Wam który jest najlepszy, bo sami tego nie wiemy. Próbujemy, smakujemy i oceniamy. Idealny ryż do sushi musi mieć małe, krótkie ziarenka, kolor biały lub perłowy i po ugotowaniu pięknie się kleić.

Dla nas najważniejsza jest zalewa, która jest niezmienna i zawsze taka sama. Każdy lokal sushi ma swoje specjalne receptury na takie zalewy, jednak głównym składnikiem zawsze jest ocet ryżowy.

Smakuje Wam nasz ryż? Chętnie posłuchamy opinii 😉

AVOCADO

Super owoc posiadający tak wiele właściwości, że nie wiadomo od czego zacząć 😉

Najpierw może od tego, że inna nazwa Avocado to smaczliwka wdzięczna. Pochodzi z Meksyku i właśnie w Ameryce Północnej jest głównie hodowane. Z czego się składa? W większości z tłuszczu (oczywiście samych dobrych i zdrowych), ale ma też wysoką zawartość białek. Dzięki temu avokado ma małą ilość cukrów. W tym super owocu znajdziemy jeszcze magnez, fosfor, żelazo i potas.

Dlaczego warto włączyć na stałe do swojej diety ten owoc? Obniża poziom cholesterolu, działa przeciwzapalnie, reguluje poziom cukru we krwi, obniża ciśnienie, wzmacnia układ odpornościowy, organizmu, wpływa korzystnie na proces trawienia oraz jest idealny w diecie ciężarnej, ponieważ zawiera dużą ilość kwasu foliowego.

W naszym menu avokado jest bardzo często wykorzystywane. Znajdziecie je w sushi bowl. Pięknie prezentuje się w uramakach. Wkręcamy je w futomaki, hosomaki i nigiri. Zapraszamy do spróbowania.

Sos KOBE

To ostry majonezowy sos japoński.

Z czego się składa? Bazą jest majonez, potem podstawa to ostry sos sriracha, a na koniec dodatki takie jak sok z limonki/cytryny, cukier. Niektórzy dodają jeszcze sos sojowy lub przyprawę shichimi togarashi, chociaż nie jest to konieczne.

Sos Kobe świetnie pasuje do wszelkich tempur. Idealny do naszej nowości- Tori No Karaage. Fajnie komponuje się też z Ika Furai (krążki kalmara).

Zapraszamy do spróbowania 😋

SHITAKE

To brązowy grzyb, występujący na terenie Azji Wschodniej. Uprawiany jest na martwych korach drzewnych.

Grzyb shitake nazywamy również twardnikiem japońskim. Jest drugim, zaraz po pieczarkach, najczęściej uprawianym grzybem na świecie.

Co dobrego dają nam te grzyby? Bardzo dużo!
Shitake zawierają związek lentinan, który ma działanie przeciwnowotworowe. Stymuluje on układ odpornościowy, aktywując komórki i białka odpowiedzialne za zwalczanie komórek nowotworowych.
Oprócz tego, grzyby te, zawierają witaminę
B3 (niacynę), wzmacniającą układ nerwowy, która uspokaja i pomaga zwalczać stres. Twardnik obniża też ciśnienie i poziom cholesterolu w organizmie.
Jak widać dobrych właściwości ma wiele. Jak jemy shitake?
My polecamy nasze nigiri! 😋

Ryby są zdrowe – Łosoś

Dlaczego? Bo zawierają bardzo potrzebne naszemu organizmowi kwasy Omega-3, których w rybach znajdziemy najwięcej.

Dzisiaj przyjrzymy się łososiowi. Jest to najczęściej wybierana przez Was ryba. Bardzo popularna we wszystkich lokalach sushi.

ŁOSOŚ to ryba drapieżna występująca tylko w północnej części oceanów i w zimnych północnych morzach. Stanowi bardzo dobre źródło białka, wielonasyconych kwasów tłuszczowych, w tym kwasów Omega-3 oraz wielu witamin i minerałów. W łososiu znajdziemy znaczne pokłady witaminy D, witaminy z grupy B, selen, fosfor i magnez.

My najczęściej wkręcamy łososia do Waszych rolek w formie surowej, pieczonej albo smażonej w tempurze. Znajdziecie go też w Sushi Bowl lub w jednym z naszych ramenów w formie wędzonej. Zapraszamy do próbowania wszystkich tych pyszności z łososiem.

Tori maki

Czy sushi to tylko surowa ryba?!? 🎏

Oczywiście, że nie. Sushi może być z ryba pieczona, wegetariańskie albo z tym na co masz ochotę. A z kurczakiem? 🍗 Jadł ktoś z Was? Może jest jakiś fan tego rodzaju sushi?

Mamy dla Was nowość 😉 Tori maki czyli rolki z panierowanym kurczakiem.

Cena za 6 kawałków 23zł. Kto chętny? 😋

Walentynki

Specjalnie na 💞Walentynki💞 przygotowaliśmy idealny zestaw dla dwojga.

HAKO 20 kawałków cena 65zł:

  • Futomak łosoś 🐟
  • Futomak sałatka krabowa 🦀
  • Uramak krewetka w tempurze 🍤

Kilka słów o nazwie. Skąd HAKO?Jak już wspominaliśmy- kochamy góry ⛰, więc znaleźliśmy idealną górę pasującą do tego zestawu.W północnej części japońskiej wyspy Hokkaido znajdują się Góry Kitami. Najwyższym ich wzniesiem jest Teshio (1558m n.p.m.). Nasza góra Hako jest malutką górką, mierzy tylko 1129 m n.p.m., dlatego idealnie pasuje do naszego specjalnego zestawu walentynkowego.

Zapraszamy do składania zamówień pod numerem telefonu ☎️ 531624184.Zamów już dziś, nie czekaj na ostatnią chwilę!

Kalmar- co to jest?

Kalmar to owoc morza o lekko gumowatej konsystencji. Ma delikatne mięso o słodko- morskim smaku. Jest naturalnym afrodyzjakiem!

Kalmary stanowią cenne źródło pełnowartościowego i łatwo przyswajalnego białka. Zawierają witaminy z grupy B oraz jod, selen i fluor. Nieco mniej mają żelaza, cynku i magnezu.

Kalmary najczęściej jemy w formie owalnych pierścieni, smażonych na głębokim tłuszczu.

Nasza propozycja podania to Ika Furai, czyli krążki kalmara smażone w okruchach japońskiego chleba (Panko) podane na szpinaku z sosem. Polecamy też futomaka z kalmarem w tempurze.

Oczywiście, jeśli macie jakiś inny pomysł na kalmara to jesteśmy otwarci na propozycje 😉